Заохочення для дітей в дитячому садку

Похвала і заохочення правильні складові будь-якого виду діяльності. Саме за рахунок правильного заохочення для дітей в дитячому садку хлопці ростуть самостійними і вихованими, гармонійно розвиваються і самовдосконалюються. Важливо відзначати не тільки погану поведінку, а й помічати успіхи і перемоги, які б маленькі вони, з точки зору дорослої людини, що не були.

Навіщо заохочувати дітей

Коли малюк тільки починає свій шлях до самостійності для нього будь-яка похвала дорослого додає набагато більше впевненості в правильності своїх вчинків. Він закріплює у себе розуміння, що в даний момент чинить правильно, що саме цього чекають від нього дорослі. При цьому малюк не просить допомоги, а робить все самостійно. Будь-яка добра слово, яке буде вжито до місця, додадуть сил і бажання самовдосконалюватися будь-якого з хлопців.

важливість самого заохочення набуває моральний відтінок і накладає свій незгладимий відбиток при формуванні характеру малюка. Всі ми прагнемо прищепити самі краще риси: дбайливість, співчуття, доброту, бажання і здатність до навчання, почуття міри і справедливості, чесності і акуратності. сенс заохочення для дітей зводиться до того, щоб відокремити і зафіксувати в пам’яті такі позитивні моменти, щоб записати саме цей позитивний досвід і зробити його еталоном поведінки.

Основна особливість заохочення дітей

Як правило, до особливостей заохочення дітей в саду можна віднести один негативний момент. Якщо малюка хвалять за все підряд (особливо за сам процес, але не результат), то в результаті малюк весь час буде чекати похвалу і вередувати при її відсутності. Наприклад, ви робите саморобку до свята мам, одна дитина намагається, доводячи картинку до ідеалу. Другий робить швидко, та так, що в результаті ви тільки і можете сказати “тяп-ляп”. Обидва малюка при цьому пишаються своїми виробами. Але у кожного з них різне сприйняття. хоча очікування похвали з боку вихователя, після проведеного заняття, і мами, після вручення вироби, вони чекають однакового. Але з одного боку, ви бачите, що малюка заохочують і хвалять тільки за хороший результат (з урахуванням його вікових можливостей), а другого хвалять за все підряд. При цьому перший скаже: “Я намагався! Дивись, як красиво вийшло!”, А другий навіть, якщо розуміє, що виріб так собі, відповість: “Ну я ж її зробив сам!” Переробляти і вдосконалювати він її явно не збирається.

Тому, роздаючи заохочення дітям в саду або будинку на заняттях, не забувайте про те, що можете просто його розпестити!

Способи заохочення дітей в дитячому садку

Одна справа, коли ви проводите заняття вдома і хваліть малюка за успіхи. Інше, коли його помічають в колективі і відзначають окремими заохоченнями. Як ви розумієте, для кого-то важливо отримати усне визнання в слух, а кому-то нужно что-то матеріальне, наприклад, штампик за добре виконану роботу або наклейку веселого смайлика за урок. Для кожного дитини спосіб свій, але під час занять в саду краще дотримуватися єдиного виду заохочення. Наприклад, найкращий малюнок буде показаний всій групі, і його повісять на весь день на дошку пошани. Для малюка це вагомий аргумент, щоб довести не лише процес створення малюнка до кінця, але і зробити це ідеально!

Всі способи заохочення дітей в саду можна поділити:

  • Похвала. Самий просто, з однієї точки зору, але найдієвіший і поширений спосіб. Кожен малюк хоче опинитися в центрі уваги, навіть інтроверти часом мріють, щоб їх похвалили перед всією групою.
  • Тактильні. Їх найчастіше вибирають діти молодших груп. Так як вони більш залежні від простого погладжування по голові або обіймів. Для них тактильний контакт більш бажаний, так як допомагає їм долати себе навіть в найскладніших ситуаціях.
  • Можливість отримати щось натомість зробленого. Тобто, діти просяться піти в саду на прогулянку, а іграшки вони розкидали по всій підлозі. Вихователь може запропонувати їм в якості заохочення варіант в якому вони прибирають швидко все іграшки на місця, а потім спільно йдуть гуляти. Діти часто погоджуються на такий спосіб заохочення, тому що від дії, до отримання ними результату вони бачать реальну можливість зробити все самостійно і швидко.
  • Дозволити в якості заохочення зробити щось не властиве для нього. Дітям в саду можна запропонувати погуляти трохи довше або провести додаткові заняття з малювання або ліплення. Тобто, коли вони виконали умови вихователя, то отримали додатковий час на свої задоволення. Хоча зазвичай такого не передбачає розклад.
  • Надати більше довіри. Наприклад, в саду для цього вибирають в старших групах чергового по їдальні, які відповідальні за розкладання ложок перед прийомом їжі, і відстеження, щоб кожна дитина все з’їв. Можливість побути в якості вихователя для малюка велика честь і похвала.
  • Матеріальні стимули. До них потрібно ставитися з обережністю, щоб не перегнути палицю і не змусити дитини очікувати від вас заохочення. В даному випадку у саду це зробити складно, хоча можливо. Хто з’їв обід – на полуденок отримує 2 порції фруктів або запіканки. Для кого-то це буде чимось буденним, але деяким хлопцям такий стимул до душі.

Ідеї ​​заохочення дітей в дитячому садку

Так як найчастіше в садку поведінка дітей тільки формується, і вони звикають до норм і вимог вихователя, то його відмінною рисою може стати визнання при всій групі і ввечері при батьку, який забирає дитину з садка, гарної поведінки або надання допомоги вихователям. Для цього ви можете створити скриньку зі скарбом. У неї покладіть всі ті речі (можете узгодити цей момент з батьківським комітетом), які так цікаві хлопцям. Це можуть бути прості іграшки, наклейки, солодощі, ліхтарики і штампики. Ідея полягає в тому, щоб кожна дитина намагався і тягнувся до заохочень. Для кожного була можливість отримати бажаний сюрприз з шкатулки зі скарбом. Тому ви можете затвердити номінації, наприклад, “саме старанне поведінка”, “добре серце”, “золоті руки”, “працьовитий помічник тижня” і так далі. У кожному колективі вам можливо потрібно буде доповнювати ці номінації по своєму.

Далі, коли дитина за тиждень набирає виразно кількість відміток, він в кінці тижня отримує приз з шкатулки, який вручається кожній дитині перед усім колективом! Не можна не відзначити даний факт і перед мамою – вручити листівку з переліком досягнень за неделею або медаль вже при ній. Малюк буде пишатися своїми успіхами, намагатися рости і розвиватися.

підсумки

Як ви вже зрозуміли, заохочення не такий вже і простий варіант відзначити у вашого дитини схильність до чогось одного. Це можливість, в якій таїтися багато непередбаченого і підступного. неправильне заохочення може привести до розбещеності та примхливості дитини. Правильна і вчасно зроблена похвала може підтримати малюка в потрібний момент. Тут як в цирку, головне навчитися тримати рівновагу, а коли будете жонглювати – не забувайте ловити потрібний момент! Успіхів вам у цій нелегкій і суперечливому мистецтві виховання!

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *