У що діти грають в дитячому садку?

Дитяча гра є основною діяльністю малюка, в ній він засвоює нові навички, знаходить необхідні вміння. Виховання дитини неможливо без повноцінного фізичного і морального розвитку, без формування естетичних основ і звички до праці. В цьому випадку, ігрова форма допомагає малюкові активізувати свій потенціал, навчитися контактувати з навколишнім світом і задовольняти власні інтереси.

Основне завдання будь-якого дошкільного закладу – максимально допомогти дитині в різнобічному розвитку, в тому числі, і через ігрову діяльність. Тому багато батьків задаються питанням, будь-що діти грають в дитячому садку? Чим корисно те, чи іншу розвагу? Прийшла пора відповісти на ці та інші питання, що стосуються ігрової діяльності малюка в дитячому садку.

Програма та план дошкільного закладу

Кожен вихователь обов’язково має детальну освітню програму і план, що стосуються методів виховання і навчальних прийомів. На їх основі педагог дошкільного закладу формує власну ігрову програму, що забезпечує гармонійний розвиток дітей з його групи.

Зазвичай тематичне планування включає в себе кілька пунктів.

  • Спостереження за предметами і природними явищами.
  • Екскурсії, прогулянки.
  • Відвідування театрів, концертів і свят.
  • Художнє читання, ігрові театралізації за участю хлопців.
  • Декоративно-прикладне і художня творчість.
  • Організацію ігрової діяльності.

Ігрова діяльність малюків протягом дня

Днем в дитячому садку діти грають не менше 4-х разів.

  • До сніданку.
  • Після сніданку до початку занять.
  • На прогулянці.
  • Після денного сну.

У молодших групах вихователь пропонує хлопцям грати без складних правил і міжособистісних взаємин. Це можуть бути:

  • маніпуляції з піском;
  • складання кубиків або пірамідок.
  • нескладні архітектурні форми
  • прості рольові ігри.

У середніх групах ігрові форми ускладнюються. Діти, легко розуміючи один одного, вже здатні скласти певний сюжет. Вихователь лише злегка корегує протягом гри, зберігаючи її творчу неповторність.

  1. Рухливі ігри з м’ячем.
  2. Ігри-театралізації.
  3. Ліплення, вирізання та склеювання.
  4. Мовні і словесні варіанти.

Хлопці з старших груп активно застосовують в ігровій діяльності все набуті навички та вважають за краще грати в складні рольові, конструкторські, пізнавальні та рухливі ігри, як поодинці, так і в групі.

Розвиваюча ігрова діяльність

Ігрова пізнавальна діяльність сприяє розвитку уваги, логіки, пам’яті і розумових здібностей малюка. Дидактичні ігри в дошкільному закладі обов’язково підкоряються певним правилам, що допомагає виховувати організованість і контактність. Зазвичай використовуються:

  • розмальовки та малюнки по цифрам;
  • ребуси, головоломки;
  • загадки, шаради і вікторини;
  • словесні ігри.

Активна ігрова діяльність для фізичного розвитку

Без рухливих ігор неможливий гармонійний фізичне виховання дітей. До того ж, ігри пов’язані з рухом задовольняють постійну потребу малюка в русі і вчать взаємодії в команді.

Переважна більшість активних ігор є колективними. Причому в рухомий ігровий діяльності молодших дошкільнят, як правило, переможці не оголошуються, а оцінюються правильне виконання умов і ставлення один до одного. І тільки в старших групах вихователь починає вводити в гру елемент змагання і суперництва.

Навчальні матеріали та ігровий інвентар

В ігровому процесі зазвичай виникає необхідність в спеціальному інвентарі. Всі необхідні матеріали вихователі підбирають виходячи з гармонійного розвитку малюків і з огляду на вік. Наприклад, ретельно підбирається атрибутика, яка стане в нагоді для сенсорного і мовного розвитку, дрібної моторики рук, розвитку фантазії і мислення дитини.

Провідне ж місце в процесі діяльності, займають іграшки. традиційно іграшки в дитячому садку підрозділяються на 3 типи.

  • готові (Машинки, лялечки, фігурки тварин). За допомогою них хлопців знайомлять з певними образами, технікою і ситуаціями.
  • напівготові (Пірамідки, конструктори і кубики). Ці іграшки використовуються в розвиваючих, дидактичних цілях.
  • виготовлені самостійно (Застосовуються пластилін, картон, дріт і пап’є-маше). Створення іграшок своїми руками розвиває уяву і моторику.

Ігри на відкритому повітрі

Організація ігор на відкритому повітрі в дошкільному закладі обов’язково враховує погодні умови. У холодну пору року вибираються разогревающие, що вимагають фізичного навантаження, але при цьому прості, доступні кожному малюку, ігри. Нижче наведені приклади.

  1. “Зима прийшла!”

Хлопці розбігаються і ховаються за сніговою стіною або гіркою. Вихователь вимовляє: «Сонечко засяяло, потепліло! Виходьте погуляти! »Малюки вибігають з укриттів. При словах: «Зима прийшла! Ну-ка, швидше додому! »Все знову біжать ховатися.

  1. «Сніжинки»

Малюки-сніжинки збираються в хоровод і беруться за ручки. За командою: «Вітер сильний подув. Розлітаються, сніжинки! »Розбігаються по дитячому майданчику і кружляють, зображуючи сніжинок. При словах: «Вітер ущух. Збирайтеся в хоровод! »Група збирається знову в коло.

У літню пору, зазвичай додається ігрова діяльність, пов’язана з перебіжками, стрибками і лазаньї, включаються змагання з м’ячем, обручем або кеглями, катання на гойдалках, ігри в пісочниці, їзда на самокатах або велосипедах, а також ігри-забави ( «Жмурки», «Кішки-Мишки», «Хованки»).

У старших групах дитячого саду, успішно проводяться гри в формі квесту. В цьому випадку, пошук скарбів на літньому майданчику поєднує в собі кілька видів ігор, від пізнавальних форм (вікторини, загадки і ребуси) до рухливих (командні естафети, біг і повзання).

Не менш вдало проходять спортивні ігри або традиційні народні забави: «Плутанина», «Я знаю», «Зоря-заряніца» або «Горілки».

Самостійна ігрова діяльність

У щоденній ігровій програмі дитячого садка обов’язково враховується час і для самостійних ігор дитини. Як правило, самостійні ігри з ініціативи дошкільника відносяться до творчих видів ігор.

У цих іграх, малюки самі визначають сюжет, зміст і правила, відображаючи в ігровій формі діяльність людини, навколишній світ і відносини між людьми. Через цю ігрову діяльність дитина вчиться визначати ставлення до життя, мислити, прислухатися до своїх почуттів і проявляти емоції.

Хлопці дуже люблять брати участь в сюжетно-рольових постановках. Діти грають в доктора в дитячому саду, уявляють себе ветеринаром або вчителем, програють різні життєві ситуації.

Граючий малюк, навіть поодинці захоплено зображує людей певних професій, звірів чи фантастичних казкових персонажів. У самостійній творчій грі дитина одночасно і сценарист, і режисер, в той час як акторами зазвичай є ляльки та інші іграшки.

До самостійної ігрової діяльності, також відносяться розвиваючі гри з елементами праці або художньо-прикладної творчості. Сюди можуть входити:

  • виготовлення подарунків і листівок для мам, наприклад, вишивання серветок, склеювання, вирізання з кольорового паперу;
  • робота з природним матеріалом (ліплення з глини, вироби з шишок і листя).

Діти грають в саду: відео

Важливе значення для всебічного розвитку малюка в дитячому саду надають і музично-ігрової діяльності. Діти із задоволенням беруть участь в хороводах, рухливих танцювальних конкурсах та іграх-повторялках під музику.

Рекомендуємо прочитати:
Яка посуд в дитячому садку по СанПин?
Правильне миття посуду в дитячому садку по СанПин: норми, правила, методи дезінфекції

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *