Монтессорі методика в дитячому садку

Часто молоді батьки стикаються з дуже складним вибором: з одного боку хочеться дати своїй дитині максимум того, що можеш, а з іншого боку – не хочеш його надмірно розпестити і виростити черствого егоїста. Тому коли стоїть вибір між дитячим садом або домашнім навчанням до школи, багато при можливості вибору, звичайно, починають губитися. Адже в саду можуть бути віруси і хвороби, шкідливі і втомлені вихователі через вічну нестачу нянечок, відсутність прогулянок. Загалом, дитиною займатися не будуть, він стане в підсумку дурним і не зможе вирішувати елементарні питання навіть з самообслуговування. Так думають матусі, досвід яких був негативним. Так, в системі освіти бувають збої, і підбір персоналу часом залишає бажати кращого. Не у кожного вихователя в дитячому саду покликання по роботі з дітьми. Але! У будь-якому випадку, вони пройшли спеціальне навчання, застосовують робочі програми (за методикою Монтессорі, в тому числі), проводять в середовищі з дітьми весь свій робочий час і підготовлені набагато краще, ніж ми. Тим більше в даний час в садах часто впроваджують різні цікаві теорії та методики виховання. Сьогодні ми поговоримо про методика Марії Монтессорі в дитячому саду.

Дитячий садок за методикою Марії Монтессорі

Зараз дуже популярною стала методика виховання дітей за системою Марії Монтессорі. Основу цієї методики становить те, що малюк є сам собі вчителем. Дитині надається повна свобода дій і вибору рішень. А роль дорослого зводиться до організації зон і виготовлення дидактичних матеріалів, використовуваних для реалізації дитячих задумів. Попутно дорослий ненав’язливо вчить малюка, пропонуючи нові рішення, але тільки в разі його згоди на взаємну діяльність. Таким же чином діють в групі малюків, тобто якщо вони хочуть допомогти один одному, то їм не заважають, тому що відповідь на своє питання і пошук вирішення завдання вони шукають спільно.

Особливості застосування методика Монтессорі в дитячому садку

Даний метод передбачає спеціально підготовлене приміщення, розділене на тематичні зони: мовна, сенсорна, творча, логічна, математична, і інші зони, доступні для дітей.

Також основним в даній методикою є те, що дитина заздалегідь ізолюється від усього, що недозволено йому з об’єктивних причин. Всі небезпечні для життя і здоров’я предмети, цінні речі, які можуть бути з необережності або з цікавості зіпсовані дитиною, прибираються з поля зору і зон досяжності. У тому числі застосовуються всі необхідні системи безпеки: закриття розеток і вимикачів, гострих кутів, слизьких, холодних підлог і так далі.

Перш ніж запустити в роботу дитячий сад з методикою Монтессорі, держ. службовці відповідних міністерств приймають приміщення, а вихователі для свого ж спокою, перевіряють кожен сантиметр “вільних зон” дитини.

Непомітно для дитини, дорослі намагаються лояльними методами навчати його морально-етичним моделям поведінки в суспільстві. Таким чином, в саду за методикою Монтессорі вчать взаємодіяти, вчитися і вчити своїх товаришів. Удома ви навряд чи зможете їх навчити спілкуванню з однолітками, навіть якщо будете ходити на дитячий майданчик. Адже дітки змінюються на майданчику, і колектив як такий відсутній. А вміння жити і розвиватися в колективі, спілкуватися і вчитися самостійності дуже важливо для маленького крихти і для вас!

Однак батьки, поверхнево знайомі з подробицями цієї методики, часто беруть до уваги тільки один її аспект – вседозволеність дій дитини. Але це невірне і явно однобоке знання призводить до діаметральному спотворення результату. Адже свобода волевиявлення в прийнятті рішень і вседозволеність – це не одне і теж. Метод Марії Монтессорі дає можливість дітям самостійно приймати рішення в рамках їх можливостях, поступово вони вчаться придумувати і шукати різні підходи для вирішення однієї і тієї ж задачі, але результат буде істинним і правильним лише в разі, коли будуть дотримуватися всіх необхідних вимог.

Виховання дитини

Будь-яка методика виховання – це перш за все вплив на дитину з метою спрямування його розумового і творчого потенціалу на вдосконалення, шляхом придбаного практичного досвіду. Однак, дозволяючи дитині приймати на себе чільну роль без будь-яких обмежень, дає явно негативний результат. Діти, яких не привчають зважати на думку близьких і, взагалі, що оточують їх людей, виростають убогими особистостями. Які потрапляючи в нормальне середовище в школі, в інституті або на роботі, починають себе почувати ізгоями, і ховаються за своїм негативним ставленням до оточуючих людей і обстановці. Дуже часто такі стани призводять в тій чи іншій мірі до психічними відхиленнями вже в більш зрілому віці.

Тому, перш, ніж впроваджувати в свою практику (в саду або будинку) будь-яку з множинних методик виховання, в достатку викладених на просторах інтернету, слід детально і гранично уважно вивчити всі аспекти запропонованого методу, зрозуміти плюси і мінуси, вибрати або змоделювати з декількох свою систему.

В ідеалі, найбільш доцільно використовувати не один якийсь принцип розвитку здібностей вашої дитини, а симбіоз різних методик і технік в даному напрямку. Так як не існує бездоганною методики, підходящої абсолютно кожній дитині, незважаючи на його індивідуальні особливості. Тому віддаючи малюка в сад з Монтессорі методикою теж продумайте – чи зможете ви вдома забезпечити йому інший напрямок розвитку, щоб дитина в результаті ріс з широким кругозором.

Будь-яка методика виховання, крім величезного ряду достоїнств, обов’язково має недоліки і невідповідності щодо якоїсь особистості. Беручи до уваги вищевикладене, молодим батькам було б корисно більше спостерігати за спрямованістю інтересів свого дитя. І відповідно до цього підбирати найрізноманітніші прийоми з різноманіття систем виховання. Одне дуже важливий засіб, абсолютно завжди дає позитивний результат у вихованні та гармонізації особистості, це вимогливість. Тому, якщо ви не готові віддати свого малюка в сад з методикою Монтессорі на весь день, то розгляньте для початку групи раннього розвитку із застосуванням цієї системи, або розвиваючі центри. На цих заняттях ви точно зрозумієте, чи потрібна дитині розвинена логіка (чого дуже багато в методикою Марії Монтессорі) Або він все-таки більше любить творчі напрямки. На самому початку розвитку ви вже, просто спостерігаючи за ним, зможете зрозуміти все самі.

Повернемося до вимогливості. Вона не повинна переходити межі доброзичливості і поваги до думки дитини, його можливостям. Однак саме цей фактор навчає маленького людини самоорганізації і адаптації в суспільстві. Під даним терміном, мається на увазі створення таких умов і мотивацій, щоб дитина сам приймав рішення надходити етично, і внутрішньо розвивав здатність до самоаналізу своїх дій.

Також для подальшого збереження теплих родинних зв’язків, незважаючи на процес дорослішання дитини, батькам необхідно виробити дружній підхід до вирішення різних, виникаючих у даному процесі, проблем.

підсумки

Діти – це ті ж дорослі, з усім комплексом внутрішніх проблем і протиріч. Вони розуміють і аналізують ваші дії на підсвідомому рівні. Тому не слід ставитися до них, як до нерозумних істот, сюсюкаючи і улюлюкая з ними.

Любов полягає не в тому, щоб беззаперечно задовольняти всі забаганки маленької людини, а в тому, щоб, поважаючи його думку, шукати способи і підходи для направлення його розвитку в руслі загальнолюдських цінностей і гуманізму. Майте це на увазі, в тому числі і коли вибираєте дитячий сад із застосуванням методики Монтессорі або без неї.

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *